Afficher la date de creation des problèmes

Bonjour lorsque je veux afficher la mesure Issue created date ça me renvoie un vide sur le tableau
Capture d’écran 2022-07-20 à 09.56.23

Hi @Absa,

“Issue created date” is issue property showing the exact value when individual issues are on report rows. For example, if issue AAA-1234 has a creation date “14 Jul 2022”, the date could be shown only when the issue AAA-1234 is also visible on report rows.

Please see this example report “Project issues with details” with a detailed explanation of properties and numerical measures and when to use each of them: https://docs.eazybi.com/eazybi/learn-more/learn-eazybi-through-examples/project-issues-with-details.

Best,
Zane / support@eazyBI.com

Merci @zane.baranovska je vais consulter la documentation

Maintenant comment puis-je calculer le temps passés entre le statut de ticket En Cours et le Statut de ticket Terminé ?

@Absa, in eazyBI you can define several issue cycles based on the statuses in each cycle. For example, the Development cycle covers statuses of implementation, like In Progress, In Review, Ready for deployment.

  1. Go to eazyBI import options and create new issue cycle; for example, “Development”. List workflow statuses between “En Cours” (including) till “Terminé”.
    Please see the documentation for detailed instructions: Issue cycles

  2. Import data.

  3. After data import, use cycle measures for your report. For example, measure “Development days” or “Average Development days” to see how much time it took for issues from “En Cours” to “Terminé”.

  4. You can start with sample reports from the folder “Samples Cycle Time” (see Analyse tab in your eazyBI.
    Here are similar issue cycle reports in the public Demo account:

Bonjour @zane.baranovska merci d’avoir répondu je vais consulter les pistes pour voir ce que je peux avoir
Merci

Salut @zane.baranovska j’ai utilisé la solution proposé mais j’obtiens des resultats qui ne sont pas exactes
Je veux faire un état qui pourra me calculer le temps réalisé entre un ticket En cours et un ticket Terminé
ensuite afficher Estimation des tickets qui sont en retards ou en avance

@zane.baranovska si je peux le faire aussi avec les champs personnalisés proposé moi un code qui peut le faire
Merci

Hi @Absa,

Did you try the recommended solution with Issue cycles? How did that worked for you?

  1. Go to eazyBI import options and create new issue cycle; for example, “Development”. List workflow statuses between “En Cours” (including) till “Terminé”.
    Please see the documentation for detailed instructions: Issue cycles
  2. Import data.
  3. After data import, use cycle measures for your report. For example, measure “Development days” or “Average Development days” to see how much time it took for issues from “En Cours” to “Terminé”.
  4. You can start with sample reports from the folder “Samples Cycle Time” (see Analyse tab in your eazyBI.

Salut @zane.baranovska j’ai essayé avec les cycles d’emission mais ça ne régle pas mon probleme là j’ai vue une autre solution qui pourra réglé mon problème c’est faire le lien entre eazyBI et Time to SLA mais j’ai rencontré des erreurs au niveau de la configuration
Si vous pouvez m’aider je serai ravi

Aprés avoir consulter ce lien Confluence Mobile - Snapbytes Confluence c’est quand suis arrivée à l’étape 3 que j’ai eu des problèmes au niveau de l’importation des données